AR Spreker

Onze AR experts zijn in te huren voor uiteenlopende gelegenheden. Leer meer over de mogelijkheden van deze techniek en prikkel je bezoekers, werknemers of klanten met diverse use cases en demo’s.

Samen kijken we naar wat voor jouw bedrijf relevant is. Wij garanderen een inspirerende presentatie op maat.

Contact

Voor wie?

AR wordt langzaam maar zeker geïntrigeerd in uiteenlopende branches. Denk aan bijvoorbeeld de bouw, installatietechniek, marketing of de zorg. Laat onze expert je alles vertellen over de inzet en mogelijkheden van augmented reality op jouw evenement.

Boek een AR Spreker

Workshops

Meer weten over AR en vind je veelvuldige interactie belangrijk? Onze experts stellen een workshop samen compleet afgestemd op jouw wensen en behoeften.

AR Workshops

Kosten

De kosten zijn compleet afhankelijk van de invulling van de spreeksessie.

Neem hierover vrijblijvend contact met ons op!

AR Spreker boeken

AR App development

Wist u dat wij ook apps ontwikkelen? Bekijk onze App Development pagina.

AR App Development

Contact

Direct boeken, of meer informatie aanvragen? Of gewoon een bakkie doen? Voer het (mogelijk) aantal deelnemers in en neem vrijblijvend contact op.

Andere vragen? Neem dan hier contact op:

Contact

AR workshop of lezing boeken

Wij nemen binnen een dag contact op.

Het Team

Deze experts staan voor jou klaar. Alles in huis voor een indrukwekkend eindresultaat.

Aanvullende informatie

Wat doet een Augmented Reality spreker?

Een Augmented Reality spreker is een persoon die aan een publiek uit kan leggen wat Augmented Reality inhoudt, wat er nu al mee mogelijk is en wat de toekomst ons zal; brengen. De doelgroep voor een Augmented Reality spreker is in principe zeer divers, denk aan studenten, onderwijzers, de directie van bedrijven of juist de werknemers, medisch professionals en ga zo maar door. AR zal de komende jaren in het leven van vrijwel iedereen een rol gaan spelen, als gebruiker maar ook als klant of patiënt.

Waarom een AR Keynote Speaker?

Voor de professionals en trendsetters is het allemaal gesneden koek; Augmented Reality, Mixed Reality, HoloLens, Magic Leap etc. Voor de rest van de wereld lijkt het een compleet andere taal. Een Augmented Reality Keynote Speaker, of AR Spreker

Een AR Keynote speaker informeert

Hoewel je tegenwoordig met Pokémon GO fantasiefiguren kunt vangen in de wijde wereld, en je met een iPhone virtuele make-up kunt dragen, weten de meeste mensen nog weinig van AR. Dat is jammer, en daar kan een Augmented Reality spreker verandering in brengen. Wat doet een Augmented Reality spreker en hoe kies je de juiste persoon? Dat kun je lezen op deze pagina.

Een augmented reality spreker prikkelt

Bij alle nieuwe vormen van technologie heb je mensen nodig die voorop durven te lopen, vooruit kunnen denken en belangrijker nog; complexe materie op een begrijpelijke wijze kunnen uitleggen. Een goede Augmented Reality spreker is momenteel nog een evangelist, een persoon die het publiek moet overtuigen van de toegevoegde waarde die AR technologie heeft.

Je kunt veronderstellen dat een smartphone een logisch gevolg is van mobiele telefonie, toch werd Steve Jobs van Apple door velen uitgelachen toen hij tijdens de Keynote in 2007 met een “iPod waarmee je kunt bellen” op het podium verscheen. Nu zijn smartphones niet meer weg te denken. Dat geldt ook voor tablets, die worden nu al in het basisonderwijs gebruikt als effectief leerinstrument.

Een Augmented Reality spreker is nu nog een AR evangelist, maar dat zal van korte duur zijn. Want steeds meer mensen ontdekken de voordelen van Augmented Reality dankzij praktische toepassingen die het leven eenvoudiger, beter en leuker maken.

Hoe gaat een goede Augmented Reality spreker te werk?

Wanneer je ooit een Keynote spreker hebt aangehoord weet je dat er behoorlijk veel verschil bestaat tussen interessante sprekers en dodelijk saaie sprekers. Bij ieder onderwerp zijn er specifieke vereisten om een goede presentatie te houden, en dat gaat verder dan het juiste knopje drukken om de Powerpoint presentatie één slide verder te laten gaan… Hier zijn enkele specifieke eisen voor een goede Augmented Reality spreker:

  • Augmented Reality is een relatief nieuw begrip, de spreker moet er niet vanuit gaan dat iedereen weet waar het over gaat. De termen AR, Augmented Reality, MR, Mixed Reality maar ook VR en Virtual Reality moeten gedefinieerd worden. Dat is minder eenvoudig dan het lijkt, zelfs de toonaangevende bedrijven kunnen het niet eens worden over deze termen.
  • Een goede Augmented Reality spreker brengt de toepassingen naar de dagelijkse praktijk. Zo kun je met een AR make-up app virtuele cosmetica producten aanbrengen. Je kunt navigeren op de weg of in het vliegveld met pijlen op de grond. Zo zijn ook zeer gemakkelijk Augmented Reality toepassingen te bedenken voor AR in de logistiek.
    Een Augmented Reality keynote speaker zal praktische en omkaderde toepassingen aanhalen die aansluiten bij de belevingswereld van mensen, daarmee kun je Augmented Reality betekenis geven in elke branche.
  • Er moet een balans worden gevonden tussen begrijpelijk en toch diepgaand. Dit hangt deels af van het kennisniveau bij het publiek, al bestaat een groep luisteraars niet altijd uit mensen met dezelfde achtergrond. Wanneer je zaken als ruimtelijke tracking, stereoscopisch 3D en Foveated Rendering duidelijk wilt maken zul je met concrete voorbeelden moeten komen om de aandacht van de luisteraar niet te verliezen.
  • Als laatste moet de Augmented Reality spreker zelf geloven in de technologie, maar niet blind zijn voor de beperkingen en uitdagingen. AR is een veelbelovend medium, maar zoals het falen van de eerste Google Glass heeft aangetoond zijn de “early adopters” niet altijd representatief voor de massa. Technologie kan inspirerend zijn maar ook angstaanjagend.

De mogelijkheden van AR voor marketing, sales en onderzoek zijn haast onbegrensd, laat een Augmented Reality spreker deze nieuwe wereld tot leven doen komen.

Hoe een AR spreker inspireert

Inspireren is niet makkelijk. In een AR lezing pakt een van onze AR Experts een onderwerp en een focus-punt, maar houdt het tegelijkertijd breed genoeg om een breed publiek aan te spreken.

Een AR Lezing op maat

Een AR Spereker spreekt tot de verbeelding. Maar hoe? Een gezonde combinatie van de praktijk, van aanluiting op de branche waarop bij de AR lezing de focus ligt, en sterk afhankeijk van de grootte van het publiek wordt een AR lezing op maat gemaakt

Een goede AR Spreker gebruikt voorbeelden

Voorbeelden die aanspreken en aansluiten op de niche of branche waar hij tegen spreekt. Hier onder enkele voorbeelden.

  • Betalingssystemen & AR: PayPal
    Op 1 mei 2018 vernieuwde 
    PayPal een patent voor de groeiende zakelijke interesse in Augmented Reality die virtuele informatie kan bieden over fysieke producten.
  • Betalingssystemen & AR: de giganten
    Van de technische reuzen zoals Apple wordt verondersteld soortgelijke producten in de pijplijn te hebben, maar PayPal heeft dit idee eerder gelanceerd om hun systeem zo vroeg mogelijk in een betaalbare AR bril voor consumenten te gaan kunnen gebruiken. De software kon, zoals het zich had voorgesteld, productinformatie opgeven en vervolgens fysieke objecten kopen, volgens het patent – oorspronkelijk gepubliceerd in 2016 – maar deze week uitgebreid.De koper die het item in de schappen bekijkt, ziet zweven, een virtuele beschrijving inclusief prijs, betalingsopties en retourbeleid.
    De bril kan kopers ook door de stappen leiden om online artikelen te kopen, met een verkoper en koper van informatie die al in het systeem is opgeslagen.
  • Eigen producties
    Kijk eens bij de branches, zoals AR in automotive, AR in de zorg en AR in Retail. Hier staan inspirerende cases, die onder andere ontwikkeld zijn door AR Experts. Een Augmented Reality spreker van AR Experts kan in een Augmented Reality Lezing ook eigen producties tonen. Dit kan natuurlijk in overleg gaan.