Persoonlijk & interactief

AR voegt waarde toe door je klant persoonlijk en interactief te benaderen en ontwikkelt brand awareness en customer engagement. Ook kun je in AR Apps sturen op de customer experience.

AR & Marketing: hoe gaat dat samen?

Vraag een demonstratie aan

Waarde van Augmented Reality voor Marketing

Kijk met een AR bril naar een IKEA kast en laat een visuele gebruiksaanwijzing zien. Kijk naar een pak kipfilet en laat een recept zien.

Met AR voegt u nieuwe waarde toe aan uw producten.

Meer weten? Of een demonstratie nodig?

Contact

Toepassing van AR in de marketing

AR marketing campagnes

Een jurk passen zonder in een pashokje te stappen, een nieuwe lippenstift proberen zonder met onhygiënische testers te smeren, een 3D plattegrond van een winkelcentrum of specifieke producten vinden in de supermarkt, die oplichten zodra u er naar kijkt.

Digitaal en fysiek samen met Augmented Reality

Met Augmented Reality kan een marketeer een visuele lag creëren over bijvoorbeeld een advertentie. Hiermee kunnen advertenties worden aangepast op de persoon die er naar kijkt. Denk aan de naam, interesses, emotionele status enzovoort.

Producten uit de advertentie kunnen klanten ook direct 3D bekijken en eventueel kopen.

De mogelijkheden van Augmented Reality ontdekken?

NEEM CONTACT OP

Portfolio

Een aantal projecten waaraan we als AR Experts hebben gewerkt.

Het Team

Deze experts staan voor jou klaar. Alles in huis voor een indrukwekkend eindresultaat.

Contact

Meer informatie, een vrijblijvende demonstratie of gewoon een bakkie doen? Wij horen graag van je.

AR Experts
Demkaweg 11, 3555 HW
Utrecht, Nederland
+31 30 71 16 158
info@ar-experts.nl

BTW NR: NL 8579.35252.B01
KVK NR: 69601283

Contactformulier

Vul het formulier in en wij nemen binnen een dag contact met je op.

Aanvullende informatie

Augmented Reality voor marketing

Augmented Reality: een innovatieve technologie die veel impact heeft gemaakt op de commericele branche.

Waar je met VR mensen onderdompelt in een andere wereld, haal je met Augemented Reality de virtuele beelden naar de bestaande wereld van de consument.  Hiermee kun je dus de door jou gewenste digitale gegevens intergreren naar het dagelijks leven van de consumenten. Plaats jouw product in de woonkamer.

De manier van adverteren en marketing in het algemeen is veranderd door nieuwe technologische ontwikkelingen. Technologie geef de commerciale branche een nieuwe impuls. Augmented Reality is hier voorloper in.

AR voor Marketing: een aantal voorbeelden

Er zijn meerdere toepassingen denkbaar.

  • Een AR Cardboard als kado in combinatie met een AR App zorgt voor een direct bruikbare beleving van AR voor een potentiële klant.
  • Augmented Reality App ontwikkeling zonder een AR Cardboard of AR bril is ook goed mogelijk. Dan is AR bruikbaar op niet-immersive wijze, maar gewoon op het eigen apparaat

Marketing en AR: de nieuwe manier om klanten over de streep te trekken. De nieuwe technologie trekt aandacht en deze aandacht leidt tot nieuwe klanten.

Marketing maatwerk dankzij Augmented Reality

Hoe werkt augemented reality en hoe leidt het tot commerciele doeleinden?

Een Case: Nike en AR

Nike heeft laten zien hoe persoonlijk marketing kan zijn met behulp van Augmented Reality. Zo kan er een paspop naakt in de etalage staan, maar verschijnt er precies een jurk die jij zocht, zodra je, je smartphone richt op de naakte paspop. De combinatie tussen jouw account en de winkellocatie maakt het mogelijk de consument persoonlijk te benaderen.

AR voor Marketing doeleinden

Uit onderzoek is gebleken dat interactie met een product eerder tot verkopen leidt. Met Augmented Reality kun je niet alleen adverteren en je product presenteren, maar je activeert ook de klant met je marketing en zorgt voor interactie.

Waarom werkt marketing met AR?

Als Marketing agency of creative agency ben je constant op zoek naar de nieuwste toepassingen om klanten actueel advies te kunnen bieden, waarmee zij hun producten zo goed mogelijk op de markt kunnen brengen. Hieronder de voordelen van AR in de marketing.

Voordelen van AR in Marketing

  • Je zorgt voor een volledige product-ervaring, zonder veel extra tijdsinvestering
  • Makkelijk te internationaliseren
  • Goed te combineren een AR Cardboard als giveaway
  • Producten kunnen in de woonkamer van potentiële klanten worden bekeken.

Augementend reality wordt in de toekomst een belangrijke bron van inkomsten voor merken. Door Augmented Reality ontstaat er namelijk een grotere speelruimte wat betreft de manier waarop (wanneer en waar) er contact met de consument ontstaat. Dankzij de tegenwoordig grote hoeveelheid data over klanten en de alomtegenwoordigheid van mobile technologie, ontstaat er gerichte marketing op maat wat leidt tot meer conversie.

 

Augmented Reality voor Marketing Agencies en Creative Agencies

Als Marketing agency of creative agency ben je constant op zoek naar de nieuwste toepassingen om klanten actueel advies te kunnen bieden. Zo kunnen klanten hun producten zo goed mogelijk op de markt brengen.

AR voor Marketing Agencies

Het aanbieden van een origineel en vernieuwend idee is essentieel voor een Marketing Agency. Het toepassen van AR voor Marketing bureaus kan hiervoor een goede bron van inspiratie zijn. De vele denkbare toepassingen kunnen klanten in contact brengen met producten en diensten, waardoor ze een goed beeld krijgen van mogelijk minder bekende producten, of waardoor klanten de nieuwe eigenschappen van producten leren kennen.

AR voor Creative Agencies

Voor het toepassen van Augmented Reality voor Creative Agencies, of voor klanten van Creative Agencies geldt hetzelfde als voor marketing bureaus. Het zorgt voor een vernieuwende ervaring die de werkelijke wereld met de virtuele combineert.