Verhoog de conversie

Voeg met Augmented Reality een laag data over je producten en verhoog de conversie. 

Gratis Demo

Voeg nieuwe waarde toe

Onderhoudt op een nieuwe manier de relaties met uw klanten, verhoog de  de customer experience en personaliseer uw marketing.

Gratis Demo

Toepassing van AR in de retail

Virtueel passen

Laat uw klanten thuis virtueel kleding passen of laat ze hun huis inrichten op basis van jouw producten. Verhoog de conversie en verminder het aantal geroutineerde producten.

Efficiënt en effectief winkelen

Navigeer uw klanten effectief en efficiënt door uw winkel. De AR-bril kan een route tonen op basis van een boodschappenlijst en de AR-bril licht de producten op de die u zoekt. Ook kan u alternatieve tonen op basis van prijs, voeding enz.

Personaliseer

Je loopt door de winkelstraten en kijkt via de bril naar de etalage. Overal staan ongeklede paspoppen die worden gekleed zodra er via een mobiel of AR-bril naar gekeken wordt. De paspop wordt gekleed op basis van de  zoekgeschiedenis van de kijker.

Nieuw verkoopkanaal

Met Augmented Reality ontstaat er nieuw verkoopkanaal. Laat u klanten kopen als ze uw merk zien op TV of in de trein.

De mogelijkheden van Augmented Reality ontdekken?

NEEM CONTACT OP

Portfolio

Een aantal projecten waaraan we als AR Experts hebben gewerkt.

Het Team

Deze experts staan voor jou klaar. Alles in huis voor een indrukwekkend eindresultaat.

Contact

Meer informatie, een vrijblijvende demonstratie of gewoon een bakkie doen? Wij horen graag van je.

AR Experts
Demkaweg 11, 3555 HW
Utrecht, Nederland
+31 30 71 16 158
info@ar-experts.nl

BTW NR: NL 8579.35252.B01
KVK NR: 69601283

Contactformulier

Vul het formulier in en wij nemen binnen een dag contact met je op.

Aanvullende informatie

AR voor retail

Augmented Reality kan smartphones overbodig maken. Dat is nauwelijks voor te stellen met de populariteit van smartphones voor zakelijk en persoonlijk gebruik, toch is dit een gedachte die sterk leeft binnen de technologische sector. Dit komt deels door de verzadiging van de markt, en de kwaliteit van de huidige generatie toestellen. Smartphones zijn geen luxe items meer maar essentiële zakcomputers die zo ver ontwikkeld zijn dat een jaarlijkse upgrade niet meer nodig is. Smart Glasses met Augmented Reality wordt de volgende stap, tech bedrijven zijn hard op weg om smartphones overbodig te maken met slimme brillen. De penetratiegraad van smartphones is voor de retail sector op dit moment ideaal, klanten lopen rond met een persoonlijk marketing apparaat in hun hand. Hoe kunnen merken en winkels hier gebruik van maken, vandaag en in de toekomst?

Tussen AR en MR

AR staat voor Augmented Reality, er wordt een laag gelegd over de werkelijkheid. MR staat voor Mixed Reality, de nieuwe informatie sluit naadloos aan op de werkelijkheid. Bij AR krijg je bijvoorbeeld een afbeelding te zien van de nieuwe Tesla, eventueel met een filmpje en aanvullende informatie. Bij MR kun je rond een virtuele versie van die Tesla lopen, en virtueel plaatsnemen achter het stuur. Voor zakelijk gebruik is AR technologie vaak de beste wijze om de productiviteit te verhogen bij het personeel. Van de orderpicker in het magazijn tot aan de sales representative die potentiële klanten bezoekt. Om klanten te verleiden producten te kopen en diensten af te nemen is MR technologie ideaal, maar de scheidingslijn is niet precies te bepalen. Bij de keuze van hardware en software moeten vooraf doelstellingen bepaald worden zodat je de juiste technologie op de juiste plaats kunt toepassen.

Augmented Reality in retail

  • Virtuele showroom: Op beurzen en evenementen kan de prijs per vierkante meter hoog oplopen, bedrijven moeten een selectie maken uit hun aanbod. Met Augmented Reality kun je de complete collectie laten zien op enkele vierkante meter vloeroppervlak. Een meubelzaak kan het volledige assortiment meubels in een database zetten met realistische 3D objecten. Je geeft de bezoeker een tablet, bijvoorbeeld op basis van Google Tango, en laat ze een kamer inrichten. Er is fysiek niets meer te zien dan een open ruimte waarin virtuele objecten geplaatst worden. Een bank in de hoek, even de kleur veranderen, een leuke koffietafel, schemerlamp en zo verder. De verkoopmedewerker kijkt mee, geeft advies en stuurt het overzicht van artikelen inclusief offerte op maat door naar de potentiële klant. Zien is geloven.
  • High tech make-up spiegel: De front camera op een smartphone wordt vaak gebruikt als make-up spiegel, cosmetica fabrikanten maken dankbaar gebruik van AR functionaliteit om virtuele make-up aan te bieden. Denk aan de gezichtsfilters van Snapchat en Facebook, maar dan met de officiële producten van bijvoorbeeld L’Oréal. Kies een leuke lipstick, oogschaduw en rouge en stel je eigen look samen. De producten kun je direct bestellen om de volgende dag te dragen in het echte leven. Hetzelfde concept kan ook toegepast worden op je woning, zo is er een Flexa app om de kamer van een nieuw kleurtje te voorzien.
  • Marketing in de broekzak: Met uithangborden en fel verlichte etalages proberen winkeliers het publiek van de straat in de winkel te krijgen. Met Augmented Reality kun je de gevel personaliseren. Laat speciale promoties zien die aansluiten bij het koopgedrag van de klant. Als er een stelletje over straat loopt ziet de man bij hun favoriete kledingwinkel een korting op spijkerbroeken, zijn vrouw ziet een prachtig jurkje in de virtuele etalage. Door klantinformatie te koppelen aan locatie en assortiment kun je elk persoon individueel benaderen.
  • Vind de coupons: Het fenomeen Pokémon GO wordt ook door retailers ingezet door Pokéstops in en rond hun winkel te plaatsen. Er zijn ook soortgelijke games voor smartphones waarin mensen op straat kunnen zoeken naar “schatten” zoals gratis producten van winkels in de omgeving. Dit is een leuke manier om nieuwe klanten te trekken, het nieuwe zegeltjes sparen voor deze eeuw.
  • Locatie specifieke marketing: Zeker voor de retail is fysieke aanwezigheid belangrijk, je kunt klanten weer naar de winkel halen door locatiespecifieke marketing toe te passen. Zo heeft Nike een speciale AR display om in de winkel via een app de ideale schoen te ontwerpen, en Audi heeft al een virtuele showroom waar mensen ter plekke ruim vijftig modellen kunnen bekijken op een zeer klein vloeroppervlak. Met speciale markers, apps en GPS locatie zijn de mogelijkheden voor retail marketing onbegrensd.

Adverteren is informeren

Elke ondernemers die met SEO probeert hoger te scoren in Google weet dat het publiek niet zit te wachten op bedrijven die zichzelf verkopen. Je moet als moderne ondernemer een oplossing bieden voor de klant en goede informatie verschaffen. Deze strategie werkt ook bij AR campagnes. Je biedt een oplossing voor een probleem, de klant investeert vervolgens zelf tijd en energie om jouw producten en diensten af te nemen. Dat geldt voor een kamer inrichten met virtuele meubels waarbij de klant zelf het werk uitvoert, en werkt hetzelfde met de virtuele make-up. De klant krijgt de middelen in handen om zelf een keuze te maken terwijl je als merk de klant zult binden. Augmented Reality legt een extra laag op de werkelijkheid, en het bedrijfsleven bepaalt uit welke lagen de klant kan kiezen. De klant is niet langer een prooi die je met aas moet zien binnen te hengelen, het is een individu waarmee je als aanbieder kunt samenwerken en de omzet verhogen door jouw AR laag aan te bieden.

AR maakt adverteren persoonlijk

Nu kijken consumenten constant op hun telefoon en hebben weinig oog meer voor de werkelijkheid, dus ook niet voor die mooie etalage. Maak van de smartphone een promotiemiddel door een Augmented Reality app aan te bieden. Over enkele jaren zullen AR brillen steeds meer het straatbeeld gaan beheersen, dan wordt de scheidingslijn tussen werkelijkheid en computerbeelden steeds vager. Dan werpt de strategie van gepersonaliseerde marketing echt zijn vruchten af.