The Gunners zijn altijd voor de premium experience gegaan. En ook nu weer staan ze vooraan: in marketing en in customer experience.

Arsenal grijpt de kans aan met deze goede mogelijkheid om iedere fan binnen of buiten het stadion nog meer bij de club te betrekken met Augmented Reality. Ze koppelen fans aan het loyaliteitsprogramma van de club.

Voor de korte termijn lijkt AR vooral gewoon leuk, maar met de toenemende innovatie op het gebied van AR ontstaan er steeds serieuzere verdienmodellen waardoor AR zijn toepassing vindt in verschillende branches, zoals door toepassing van AR in de Automotive Industrie, maar ook als AR in de zorg.

AI toegepast in AR voor ‘fan prediction’

Arsenal past Artificial Intelligence (AI) toe in Augmented Reality. Arsenal probeert door het slim gebruiken van data het gedrag van fans te voorspellen om zo online verkopen (conversies) te pushen door te voorspellen hoe, waar, waarom en wanneer fans aankopen doen. Ze hebben hier zelf de term fan prediction aan gehangen.

Hoe Arsenal AR en AI combineert

De combinatie AR-AI is door Arsenal is een heel goed voorbeeld van goed gebruik van data-analyse en Augemented Reality voor verhoogde verkopen.

Bekijk ook:   AR in Marketing

AR als extra ervaring

Arsenal Innovation Lab augmented reality

Wat heeft Arsenal toegepast? Augmented Reality staat natuurlijk voor toegevoegde realiteit. Maar niet altijd biedt de nieuwe realiteit iets extra’s.

Bij deze app biedt AR een extra ervaring die vaak ontbreekt wanneer men een wedstrijd live bijwoont. Statistieken waar sommige fans om staan te springen (niet letterlijk) zijn vaak niet real-time aanwezig in het stadion. Door deze AR app komt hier verandering in. Ze hebben een AR app laten maken die dit probleem oplost.

Er waren meer dan 250 aanmeldingen bij Arsenal, maar ze kozen uiteindelijk voor Aireal uit Dallas. Dit bedrijf ontwikkelt zogenaamde geospational augmented reality. Via hun mobiele telefoons kunnen fans via de AR-app bijvoorbeeld een Emirates vliegtuig zien opstijgen in het stadion. Ook is het mogelijk om voor de tribune een groot virtueel scherm te plaatsen waarop hoogtepunten kunnen worden bekeken.

Letterlijk een augmented ervaring.

Ook kunnen fans die nooit het in stadion komen zichzelf zien met bijvoorbeeld een club trofee of hun favoriete speler. In de AR-app kan van alles geïmporteerd worden, zoals het weer of statistieken.