De oplossing

Om de mogelijkheden van AFTC te visualiseren hebben we marker based augmented reality toegevoegd aan de nieuwe brochures. De focus lag hierbij op de sector automotive en construction, waarvoor twee verschillende brochures zijn afgedrukt.

In de animatie van automotive komt er een auto aanrijden die vervolgens uit elkaar klapt. Zo is goed te zien hoe de auto precies in elkaar zit en waarvoor het dubbelzijdige tape van AFTC allemaal wordt gebruikt. Hetzelfde principe geldt voor de brochure gericht op constructie.  Na het scannen van de brochure verschijnt een gebouw waarin de toepassingen van de producten van AFCT zijn uitgelicht.

AFTC

Category: Applicatie
Project date: August2018
Project: AR Brochure


 

De vraag

AFTC is wereldwijd marktleider op het gebied van applicatie materialen, Acrylic Foam Tape (AFT) en toepassingen. Producten van AFTC zijn overal om ons heen te vinden, maar niet altijd direct zichtbaar. Om haar klanten een unieke kijk te geven in de mogelijkheden van AFTC, wilde ze haar brochures versterken met een extra dimensie.

De executie

AFTC heeft de twee brochures verdeeld over haar juiste klantendoelgroep en zo gericht de brochures verstuurd.  De AR ervaring wordt bekeken met de applicatie van AFTC. Door de marker op de brochure te scannen met de camera start de animatie.  

Naast de AR functionaliteit is er een product wizard ingebouwd. Hiermee kan de gebruiker met het beantwoorden van een aantal vragen het juiste product kiezen.  De laatste functie is een nieuwsbrief functie waarmee de nieuwsbrieven van AFCT automatisch in de app gepubliceerd worden.