JBL

Samenwerking met Dept Agency
Industrie: Audiosysteem
Technologie: AR
Toepassing: Visualizer

Vraag

JBL heeft onlangs een nieuwe Soundbar serie gelanceerd. Consumenten kunnen vanaf nu genieten van prachtige muziek of films waarbij elke strijdkreet, elk zwaardgevecht en tromgeroffel in detail te horen is. Voor de promotie van de Soundbars heeft Dept Agency een campagne opgezet.

De campagne focust zich niet alleen op het vertellen waarom de Soundbars zo goed zijn, maar juist ook op het tonen van de producten. Dit wilden zij met behulp van AR doen.

"De toevoeging van AR is een ideale tool voor consumenten om vooraf te bepalen of ze het product willen aanschaffen of niet."

Oplossing

De JBL Soundbars kunnen worden geplaatst in elke ruimte door middel van AR. Zo kunnen consumenten het product van dichtbij bekijken, maar ook zien hoe het product in een kamer staat. De ervaring werkt op dit moment alleen nog met iPhone met minstens iOS 12.

Om de Soundbar te kunnen bekijken in AR, gaat de consument naar de website van JBL in Safari. Hier kan het 3D model worden bekeken en is er de optie om AR aan te klikken. Je plaatst eenvoudig de Soundbar in een ruimte door te klikken, waarna je het product nog kunt draaien en verplaatsen. 

Ons team heeft ervoor gezorgd dat de 3D modellen werden omgezet naar .usdz bestanden. Deze bestanden worden getoond met Quicklook van Apple. Dit is een standaard functionaliteit in iOS 12 en hoger. Bij het openen van de website is het hierdoor mogelijk om de Soundbar in AR te bekijken. 

Resultaat

De ervaring die is toegevoegd aan de website is voor consumenten een ideale tool om vooraf te bepalen of ze de Soundbars willen aanschaffen. Ze kunnen het product in detail bekijken en zelfs kijken of de Soundbar mooi in hun huis staat.

Uitdaging voor ons team?

Neem contact op!